El joc lliure és una acció voluntària on els nens decideixen com, amb qui, a que i al llarg de quanta estona jugaran. Jugant lliurement desenvolupen aprenentatges cognitius emocionals, socials i psicològics. La educadora acompanya des de l’escolta i la presencia silenciosa estan present per quan se la necessita.
Ens agrada afavorir l’escolta del propi desig del que volen fer sense una direcció explicita ni implícita de l’adult. Ensenyem, ajudem, facilitem i juguem amb ells si ens ho demanen o ho necessiten. El nostre acompanyament passa per sostenir la relació entre els ells i la resta i ells i el material. Dediquem molt temps a mantenir l’ordre perquè el puguin tornar a utilitzar i recordem el marc de joc i les normes imprescindibles de cura i convivència.
Tenim un gran espai amb molt material per diferents edats i interessos, pensats per a que els nens i les nenes desenvolupin la seva imaginació i siguin els protagonistes dels seus aprenentatges alhora que realitzen diferents activitats de joc. La figura de la educadora especialitzada que estarà pendent dels infants en tot moment, vetllant pel seu benestar i establint una relació d'afecte i tendresa.
Acompanyament basat en l’educació viva i activa, respectant l’autonomia, la individualitat de cada nen/a i els seus temps d’aprenentatge, que es centren en les necessitats dels mateixos infants, dels seus interessos i processos de creixement.